En goodiebag är aldrig fel

goodiebagDet gäller att hela tiden komma med nya idéer för att sprida sitt varumärke. Inom profilprodukter finns det otroligt mycket att välja på. Ibland kan man slå på en större kampanj och ordna en hel påse med flera olika produkter, en så kallad goodiebag eller giftbox. Vid vissa tillfällen samarbetar flera företag om en gemensam bag, til exempel på en mässa, men ofta kan ett företag lätt fylla en goodiebag själv.

Om man delar ut en påse med flera olika produkter, kan varje person säkerligen hitta något den tycker om och kanske lämna övriga produkter till en familjemedlem som vill ha dem. Detta skapar också en positiv känsla för företaget, man upplever att de är generösa.

Ett smart upplägg är att själva påsen produkterna ligger i, har företagets logo tryckt på framsidan. Påsen ska helst vara tillverkad i ett miljövänligt tyg och inte en plastpåse. Detta möjliggör att påsen kan återanvändas många gånger och då syns reklamtrycket varje gång. Sedan kan påsen ha olika teman vad gäller innehållet. Familjepåsen kanske innehåller någon leksak för de yngsta, någon produkt som går att äta, till exempel godis och penna, nyckelring eller annan enklare produkt med logon. Utöver det kan man ha en lite lyxigare produkt som går i linje med företaget, till exempel en hudkräm för ett skönhetsföretag, ett schampo eller balsam, en kaffemugg från ett café eller skosnören från skoföretaget.

Det finns även möjligheter att skapa olika påsar om man verkligen går in för det. Familjepåsen, barnpåsen, ungdomspåsen, studentpåsen och så vidare. Allt beror på hur mycket företaget anser det vara värt att satsa. Ju fler olika produkter man beställer, desto högre kostnad blir det givetvis. Kanske önskar man göra en punktinsats via en specifik mässa eller event och satsar stor el av reklambudgeten på just det tillfället. Alla sätt som fungerar är bra brukar man säga. Ert företag måste noga bestämma vad som är rätt för just er.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *